Nyheter och blogg

Fisherman’s Friend – Äventyr – 2011

Fisherman’s Friend – Äventyr – 2011

Projektbeskrivning

Projektdetaljer

Äventyret börjar på en slumpmässig Facebook profil, någonstans i världen. Genom att hoppa till en annan vänskapskopplad profil, och en annan efter det, är ditt mål att resa över sju digitala haven på Facebook, i jakten efter en av dina egna vänner.

En lycklig vinnare får en exakt likadan resa som i spelet för två personer.

Produktionen – ett riktigt exempel på hur pressade gränser av Facebook API kombinerat med bot-skript och scraping kan skapa magi.

Genomsnittlig speltid slutade på 31 minuter och 27 sekunder. Under det längsta spelet besökte Anna 178 profiler i 89 länder under 28 timmar. Inte dåligt att ha någon som spenderar en hel dag med att leka med ens varumärke?

Kund: Fisherman’s Friend

Byrå: SMFB|Yours

Kampanjhosting: Facebook

Projekt URL:  #

Tjänster tillhandahållna: Managed servrar, Virtuella servrar